Badhoevedorp - The Netherlands +31 (0)20 - 123 45 67

rondreis dag 6

(rustdag)

dagje revelstoke

Na een lekker ontbijtje met 'Dutch toast' en knackebröt, vertrekken we na het afwerken van de hele checklist, richting Mount Revelstoke.
De dame van de tourist information had ons verteld dat we met de camper het National Park in konden en dan een eind verder over konden stappen op een soort shuttle, die ons verder naar boven kon brengen.
Onderaan bij de ingang van het park, staat echter al een waarschuwing dat de weg niet toegankelijk is voor grote rv's en bussen.
We durven het niet aan en veranderen ons doel: Revelstoke Dam.

mount revelstoke & dam

Als we aankomen rijden gaan er allemaal sirenes af en uit navraag blijkt dat de overflow getest wordt (als er teveel water in het reservoir komt, moet het via een soort zijkanaal langs de stroomcentrale naar de rivier geleid worden: 7 miljoen liter water per seconde).
Anne maakt een mooie foto van het eerste water dat er door komt (links). We bekijken de leuke expositie in het visitorcenter  en doen een rondleiding tot boven in de dam. Erg indrukwekkend allemaal. Daarna rijden we een stukje langs het stuwmeer richting noorden,  voelen even de temperatuur van het water en bekijken een paar watervallen van dichtbij. Dan gaan we nog even langs het Forestry Museum met de nadruk op even. Wat een attractie zeg....
De shop is groter dan het eigenlijke museum.
We hebben een erg late lunch in Bad Paul's Bar and Grill . We eten megaburgers en drinken eindelijk ons eerste echte biertje van deze vakantie. Daarna verkennen we downtown Revelstoke. Het is dat we nog wat winkels in gaan, anders waren we echt in 10 minuten klaar geweest. Terug op de campground (nog steeds geen internetverbinding) maken we zelf weer wat avondeten (brood met wat er bij, want honger hebben we niet na die late lunch bij ' slechte Paul '.